Ferreros principer för reklam och marknadsföring
Uppdaterad i september 2018
FERREROS PRINCIPER FÖR REKLAM OCH MARKNADSFÖRINGFerreros principer för reklam och marknadsföring
Uppdaterad i september 2018
FERREROS PRINCIPER FÖR REKLAM OCH MARKNADSFÖRINGAktörerna inom mat och dryck världen över, däribland Ferrero, ser det som en viktig uppgift att öka den internationella medvetenheten om kost, näring och fysisk aktivitet.
Ferrero stödjer uppfattningen att ansvarsfulla kommersiella meddelanden kan hjälpa konsumenterna att göra lämpliga val om livsmedel och drycker samt att förstå vilken roll näring, kost och fysisk aktivitet har i att uppnå en sammantaget sund och aktiv livsstil. Genom att förmedla kommersiella meddelanden som stämmer överens med principerna för god näring, balanserad kost, fysisk aktivitet och eget val kan branschen spela en viktig roll.
Som global aktör i branschen tillämpar Ferrero konsekvent ”Framework for responsible food and beverage communication” (Riktlinjer för ansvarsfull marknadsföring av mat och dryck), som antagits av ICC – Internationella handelskammaren, samt de regionala och nationella självreglerande koder som tagits fram lokalt på den grunden.
Ferrero inser behovet av lämpliga kontrollmekanismer för att bestraffa eller ändra reklam som inte uppfyller ovan nämnda självreglerande krav.